Gramatica ne dă dureri de cap

Mi-a atras atentia unul dintre articolele blogului lumea Adam(a)ica. Pentru că vreau să fiu un bloger creştin care scrie corect şi gramatical, susţin aceste iniţiative lăudabile şi le urez viaţă lungă. Să ţinem cont de semnalul tras de autorul acestui blog care este şi profesor de română:

Pentru că am găsit pe bloguri şi alte site-uri o serie de cuvinte scrise “după ureche”, am adunat câteva pentru a le atrage atenţia celor ce mai vor să scrie corect. O soluţie simplă, când nu sunteţi siguri de grafia unui cuvânt, e să aruncaţi o privire în DEX.

Iată câteva exemple:

comfort / confort

dublicitate / duplicitate

inadegvat / inadecvat

supţire / subţire

obţional / opţional

cunoştiinţă / cunoştinţă

acţibild / abţibild

coletă / colectă

ansamblat / asamblat

ghiaţă / gheaţă

mase incluse / mese incluse (greşeală pe care am auzit-o şi pe Realitatea TV).

glesnă / gleznă

gerunchi / genunchi

*

Iată şi câteva forme verbale scrise incorect în mod uzual:

să aibe / să aibă

tu areţi binearăţi bine

iai cartea / să iei cartea

nu-mi iasă nimic / nu-mi iese nimic

vrea să iese afară / vrea să iasă afară

trebuiesc / trebuie

Lasă un comentariu