Despre piesa „Avem nevoie de Dumnezeu”

Aş vrea să încep această postare cu un paragraf care a stat la rădăcina acestui articol. Este o parte din articolul „Copyright în teologie?” editat de Daniel Brânzei şi se găseşte integral aici!
„Cineva m-a informat ca a auzit o predica de a mea rostita de un altul, pe undeva prin Romania. Am sentimentul unui compozitor care a dat in sfarsit lovitura si i-a reusit in sfarsit si lui un “slagar”. Un prieten bun spune public de cativa ani ca una din poeziile mele, devenita acum text de cantare, ii apartine. Nu l-am contrazis niciodata. Un alt prieten a adaugat, fara sa-mi spuna, la una din poeziile mele o a patra strofa. Probabil ca este cea mai buna dintre toate. M-am bucurat. Nu sunt pentru furt! Sunt totusi pentru prietenii care “isi poarta din cand in cand unii altora hainele”. (Daniel Brânzei)
Era prin anii ’90 şi eu eram un iubitor al muzicii creştine. Cântam în biserica din sat împreună cu fratele meu, dar conduceam şi cântările în comun. În acea vreme, muzica „pocăiţilor” nu era atât de variată ca acum şi nu prea aveai de unde să alegi. Fraţii Groza sau Omega erau printre cei mai audiaţi. Vroiam să vin cu ceva nou în biserica unde slujeam aşa că am hotărât să compun eu. Am compus piese speciale la evenimentele din biserică: nunţi, binecuvântări, botez în apă şi evanghelizări. Împreună cu păstorul nostru mergeam prin ţară la diferite evanghelizări unde cântam şi din aceste piese noi. Am fost invitat la RVE  Sibiu pentru a înregistra, dar nu ştiu dacă mi-au fost date pe post vreodată piesele înregistrate, pentru că, mi s-a spus, mai am de lucru la dicţie. „Avem nevoie de Dumnezeu” face parte din acele cântări compuse atunci, după revoluţie, înfometat de ceva nou care să atingă auditoriu. Nu peste mult timp am auzit piesa, cântată de nişte tineri din Braşov, într-o altă biserică din ţară. Inexplicabil am început să plâng.Un plâns necontrolat, de bucurie sau de emoţie că audiam pentru prima dată unul din cântecele dăruite mie de Dumnezeu, plămădit cu dragoste în casa părintească. Au trecut câţiva ani şi am auzit piesa pe una din casetele surorilor Pălincaş. M-am grăbit să citesc lista cu autorii şi compozitorii albumului. În dreptul piesei „Avem nevoie de Dumnezeu” stătea scris: AUTOR NECUNOSCUT. Am înţeles atunci ceea ce fratele Brânzei explică în articolul de mai sus, că odată ce Dumnezeu ţi-a dăruit ceva, o cântare, o predică, o poezie, acestea nu-ţi mai aparţin, chiar dacă tu ai fost instrumentul de care Dumnezeu s-a folosit pentru a zămisli acel ceva, toate  acestea aparţin publicului larg. Ataşez aici două interpretări ale acestei piese, una aparţine Surorilor Pălincaş, cealaltă lui Vicu Mihălţan. Audiţie plăcută!
6 gânduri despre „Despre piesa „Avem nevoie de Dumnezeu”

  1. Ma bucur foarte mult ca-ti place cum am cintat cintarea. Domnul Isus sa-ti dea inspiratie sa mai compui cintari ca asta. I-mi pare bine ca am aflat cine a compus-o. O sa modific numele, si o sa pun pe you tube, de cine e compusa. Sper ca nu te superi ca am postat-o pe web. Domnul Isus Hristos sa te binecuvinteze.

    • Vicu Mihălţan, mulţumesc de contact, cum de m-ai găsit?
      Darul pe care-l ai de la Dumnezeu, ar merita promovat mai mult. Fac tot ce-mi stă în putinţă ca artişti ca tine, smeriţi şi recunoscători divinităţii pentru talentele lor, să fie cunoscuţi de cât mai multă lume. Acei artişti creştini cu fiţe de vedetă ar trebui să dispară de pe scenele bisericilor noastre.
      Mult succes în continuare…

  2. Nicule, I-ti multumesc pentru mesajul care mi l-ai trimis, si apreciez ce ai spus. Am modificat titlul de la cintare. Bine ar fi sa fim artisti, in fata Domnului Isus, nu in fata oamenilor. Domnul Isus Hristos sa te binecuvinteze. Daca mai ai compuse cintari asa frumoase, si vrei sa-mi trimiti, eu m-as bucura foarte mult.

Lasă un răspuns

