Tentativă de fraudă

Astăzi după ce am venit de la biserică, telefonul mobil m-a trezit din placiditatea verificării emailului. O voce bărbătească mă anunţă că sunt fericitul câştigător al unei promoţii Orange, în urma căreia voi beneficia de 3000 ron.  Vocea care mă înştinţa de premiul meu trăda o proastă  cunoaştere a limbii române. Era român, nu avea accent străin, dar nu vorbea corect româneşte. Am trecut peste acest aspect deşi ştiu foarte bine că operatorii Orange nu au asemenea lacune în vorbire. Vocea bărbătească de la capătul firului, îmi repeta de promoţia care am văzut-o la televizor pe toate posturile naţionale. L-am întrerupt politicos, anuntându-l că nu ştiu de asemenea promoţii şi nici nu mă uit la tv. Am fost rugat să-mi fac rost de o foaie şi ceva de scris, pentru că urma să mi se dea un cod special şi unic al telefonului meu. Trebuia să tastez 0#06# în timpul convorbirii. Am tastat şi întradevăr mi-a apărut un lung şir de 15 cifre. L-am scris pe hârtie fără să-l comunic şi am aşteptat liniştit următoarele indicaţii.”Veţi primi 2 SMS în care vă vom comunica contul si numărul pe care trebuie să-l predaţi la bancă.Trebuie să fie o sucursală BCR. Aveţi aşa ceva?”
E foarte curios cum „domnul operator” se poticnea de multe ori în prezentarea pe care o făcea, ca şi cum ar fi citit un text într-o altă limbă şi se chinuia să-l traducă pe loc. Am fost rugat să-mi spun numele, oraşul şi codul numeric personal. Cu viclenie l-am întrebat de ce nu-mi cunoaşte datele, că doar le-am dat la încheierea contractului. MI s-aspus că e doar o verificare de rutină. În acest moment convorbirea noastră a luat o altă directie. În urma refuzului meu de a-i furniza datele personale, vocea s-a precipitat, a urcat în tonalitate şi m-a avertizat de posibilitatea pierderii premiului. L-am asigurat liniştit că o să-l contactez dacă mă lămuresc.
Am închis, am sunat la 411 şi am aflat că am fost victima unei tentative de fraudă. Am fost asigurat că acest lucru s-a sesizat în contul meu şi că e foarte bine că nu am dat datele personale, deoarece cu aceste date putea fi reîncărcată o cartelă PrePay gratuit.
Şi uite aşa era cât pe ce să fiu câştigător peste noapte. Vă avertizez, NU daţi datele voastre la nimeni, indiferent de ce vi se promite.
Lasă un răspuns

