Cărţi citite în 2009

Zilele acestea am primit un email de la Gramma.ro. Spicuiesc câteva fraze din acest anunţ:

De curand am lansat un proiect prin care vrem sa atragem atentia evanghelicilor asupra domeniului de carte si mai ales asupra cititului drept activitate vrednica si necesara pentru „poporul cartii”. Proiectul „anul 2009 exprimat in carti” care se desfasoara pe blog.gramma.ro doreste sa prezinte personalitati si nu numai din spatiul evanghelic impreuna cu cartile care i-au marcat/ajutat in anul ce isi traieste ultimele clipe. Invitam astfel crestinii sa ne scrie despre 5 carti (pot fi mai multe sau mai putine) pe care le-au citit in 2009 si sa explice alegerile lor, in dreptul fiecarei carti, in cateva propozitii. In urma acestor prezentari sperăm sa adunam material suficient pentru a pune laolalta un ghid cu 20 de carti si recomandarile lor care trebuie citite in anul viitor, ghid care se va distribui gratuit.Tot ce trebuie sa faci este sa ne spui care sunt cele 5 carti care te-au marcat sau impresionat placut in 2009 si sa le recomanzi in cateva cuvinte si altora.

Pentru că am fost invitat să particip la acest proiect am cotrobăit prin memorie pentru a afla 5 din cele mai interesante şi de ajutor cărţi pe care le-am citit anul acesta.

1. Istoria gândirii creştine de Jonathan Hill

Chiar dacă am fost „obligat”  să citesc această carte de Prof. Conf. univ. dr. Coman Iacob la institut, totuşi am citit-o cu plăcere şi într-un ritm alert. Poate fi citită foarte uşor pentru că prezintă viaţa şi gândirea teologilor creştini de-a lungul secolelor. Recomand această carte pentru biografiile care au darul de a te impulsiona şi de a-ţi da avânt pe cale. Nu trebuie să ai cunoştinţe teologice pentru a citi această carte, pentru că ea îţi va furniza informaţile teologice ale altor cărţi, condensate într-una singură.


2. Amintiri din ţară (vol.III) de Vasile Hozan

Vasile Hozan este un pastor penticostal al bisericii române din Kitchener Canada. Această carte continuă şirul amintirilor frumoase trăite în ţară sub călăuzirea Duhului Sfânt. Am citit şi această a treia carte a domniei sale, pentru că el a fost primul pastor al bisericii Sfânta Treime din Sibiu unde acum slujesc şi ştiu că înaintaşii au avut experienţe care merită evocate şi promovate. Scrisă într-un limbaj accesibil oricui, autorul pătrunde în tainele experienţelor creştinilor din vremea comunismului. O carte care îţi întăreşte convingerile că Dumnezeu face MINUNI şi în generaţia noastră.

3. Bărbaţi tari în vremuri de restrişte de  Edwin Louis Cole

Primită cadou de la tinerii bisericii cu ocazia onomasticii, această carte am perceput-o mai degrabă ca un manual în care bărbaţii sunt învăţaţi pas cu pas cum să-şi păstreze verticalitatea într-o lume a compromisului.  Cartea are ataşat şi un ghid de studiu care ajută la fixarea informaţiilor dobândite prin citire. Dacă vrei să fii un bărbat diferit, care produce schimbare nu doar asistă la ea, atunci trebuie să studiezi această carte. Este adevărat că nu se citeşte ca un roman, ci ia ceva timp pentru a o digera, dar se merită din plin!


4. Şi ce dacă! de George Uba

Am achiziţionat-o de la târgul naţional de carte şi revistă religioasă din Sibiu şi a fost ca un desert pentru familia mea. Am citit-o copiilor seara înainte de culcare care erau întodeauna revoltaţi de ce se lectura doar câte o povestioară. Scrisă pentru a provoca întrebări copiilor şi amintiri celor trecuţi de vârsta copilăriei, cartea reuşeşte să te binedispună şi să te surprindă râzând de unul singur. O recomand pentru deconectarea de la stresul cotidian al vieţii.



5. 12 minciuni pe care soţii le spun soţiilor de Tim&Sheila Riter

Chiar dacă pare scrisă pentru femei este o carte a bărbaţilor. Am cumpărat această carte pentru a mă testa pe mine însumi , pentru a vedea dacă sunt şi eu printre cei care-şi mint soţiile. Am fost nevoit să-mi plec capul şi să recunosc, cu durere că mă aflu pe lista neagră. „O să mă ocup de asta săptămâna viitoare” sau „Nu ne-am pierdut ştiu exact unde ne aflăm” sunt doar două exemple din minciunile pe care le-am regăsit la mine.  Înainte de a mă acuza, citeşte cartea asta fiind sincer cu tine însuţi şi apoi, mai vorbim…

Nicu Meister

2 gânduri despre „Cărţi citite în 2009

    • Gabi, bine ai venit! Mulţumim pentru link. Acum în vremea asta de criză este binevenit acest fel de „anticariat on line”. Lumea nu-şi permite să cumpere cărţi noi la preţuri fabuloase.

Lasă un răspuns

