Aşa Nu – Poliţia rutieră

Aş vrea să-i laud dar nu pot! Am avut parte de un incident care mă determină să-i pun la panoul „Aşa Nu” pe doi ofiţeri de la poliţia rutieră.

Am avut nevoie de câteva momente de atenţie şi concentare şi nu puteam face acest lucru la volan deoarece riscam să devin pericol public.Aşa că am decis să opresc maşina şi să parchez într-o parcare semnalizată şi gratuită de pe marginea carosabilului. Cele 5-6 locuri de parcare erau goale.

După ce am oprit motorul şi am început să-mi focalizez atenţia pentru lucrarea din cauza căreia am oprit, atenţia mi-a fost atrasă de o maşină roşie parcată neregulamentar la aproximativ 15 m în faţa mea. Doi tipi din maşină îmi  făceau semne disperate cu mâinile. La început am crezut că nu eu sunt cel vizat şi m-am uitat în spate, nu era nimeni. M-am dat jos din maşină pentru a vedea ce se întâmplă.

Pe drum, am observat că cei doi erau de fapt doi ofiţeri de la poliţia rutieră. Am început să-mi fac rapid filmul a ceea ce se petrecuse în ultimele momente. Centura o aveam atunci când oprisem, nu era nici un semn de interzis, viteză nu am avut, la trecerea de pietoni nu avusem probleme, pe roşu nu am trecut. Atunci ce vor de la mine, m-am întrebat?

M-am apropiat i-am salutat respectuos şi i-am rugat să-mi comunice dacă e vre-o problemă în ceea ce mă priveşte.  Unul dintre ei, mai nervos din fire, a început să ridice vocea şi să-mi ordoneze autoritar să-mi trag maşina de acolo că ei sunt în exerciţiul funcţiunii şi eu îi încurc teribil de mult. L-am întrebat dacă am încălcat vre-o regulă de circulaţie. Mi-a zis că nu. L-am întrebat dacă parcarea respectivă era rezervată. Mi-a zis că nici asta. În acel moment, bănuind întrebarea mea următoare, partenerul nervosului, mi-a explicat pe un ton domolit că trebuie să monitorizeze trecerea de pietoni şi eu am parcat maşina chiar în faţa camerei de luat vederi. Am fost rugat să parchez în altă parte, fără a mă întreba dacă sunt de acord sau folosind cuvântul magic „vă rog”.

M-am urcat în maşină sub privirile tăioase ale organelor de poliţie, găsindu-mi altă parcare unde nu am mai fost deranjat. De ce „Aşa Nu”? Pentru că domnii poliţişti erau obligaţi să parcheze într-un loc unde nu deranjau bunul mers al traficului rutier. Pentru că semnele folosite de animalele grădinilor zoologice care imită omul nu se încadrează cu haina de ofiţer a poliţiei rutiere. Pentru că intră în atribuţiunile domniilor lor să îşi prezinte identitatea şi să abordeze participanţii la trafic într-un mod civilizat. Pentru că abuzul în serviciu nu este doar o infracţiune ci şi un reper moral pe care ar trebui să-l avem cu toţii. Nu înseamnă ca am dreptul să fac ce mă taie capul din pricina funcţiei pe care o am. Ruşine domnilor agenţi!

Articole asemănătoare

Andrei Pleşu: Aşa Da!

Lasă un răspuns

