A fi bunic, dar sau povară?

Vizualizând fotografiile Rodicăi Botan, m-am întrebat dacă voi ajunge vreodată bunic. E drept mă gândesc prea departe din moment ce băiatul meu cel mai mare are… 5 ani jumate’. Şi totuşi, parcă văzând fotografiile mi-am dorit dintr-o dată să fiu bunic. Nu pentru a scăpa de corvoada zilnică din tinereţe nici pentru a fugi de responsabilităţile acestei vârste, ci pentru a povestii nepoţilor fără presiunea lucrului care trebuie terminat, pentru a le dărui timpul meu, nu în doze mici, alungat de uraganul NATI  „Nu Am Timp” ci a sta cu ei la taclale şi la jucat până voi auzi:  „Bunicule, m-am plictisit!”

Pentru a dobândi însă înţelepciunea perilor albi şi timpul lor liber, e nevoie să trec de zbuciumata perioadă a tinereţii, pentru a avea CE  povesti nepoţilor, pentru a şti ce sfaturi să dau, presărate cu experienţa proprie şi pentru a mi se toci nervii suficient de mult, încât să nu mai fiu deranjat de rochiţa nouă murdărită înainte de a pleca la biserică, nici de peretele proaspăt zugrăvit decorat în zeci de culori de micul designer al familiei şi nici de urmele de noroi lăsate în sufrageria proaspăt aspirată…

Da, e frumos să fi bunic, dar cred că acesta este şi un cadou din partea Creatorului, cadou de care nu beneficiază toată lumea, sau mai bine zis nu mai apucă să-l deschidă. Şi mai este un aspect, chiar dacă ajungi să deschizi cadoul nu te mai poţi bucura de el pentru că eşti încarcerat într-un azil de cei pe care i-ai crescut sau eşti un bătrân senil afectat de alzheimer care nu-şi mai recunoaşte partenerul darămite nepoţii…

Aşadar, dragi bunici, bucuraţi-vă de acest statut special, acordaţi timp nepoţilor voştrii, evitaţi să „faceţi ordine” în viaţa copiilor voştri căsătoriţi şi să rememoraţi trecutul glorios acuzând prezentul trăit de cei care v-au fost copii şi acum sunt părinţi, pur şi simplu încercati să vă bucuraţi de senectutea voastră. Nu este un sfat, este ceea ce eu mi-aş dori să fac, pentru a nu deveni un bunic pisălog, ocolit de copii şi nepoţii sau strănepoţii(!) mei.

Nicu Meister

Lasă un răspuns

