A 23-a generaţie de licenţiaţi în teologie penticostală pastorală

Bun găsit iubiţi internauţi şi blogări. După o pauză binemeritată, revin pe blog şi această primă postare va fi despre chinurile examenului de licenţă.

Ei bine să nu credeţi că am fost supuşi torturilor fizice în timpul examenelor. Am folosit termenul de „chinuri” pentru că el reprezintă cel mai bine, cred eu, starea emoţională prin care am trecut.  Ansamblul nostru de procese cognitive şi afective a fost puternic zdruncinat datorită presiunii şi a incertitudinii rezultatelor obţinute. cred că acest calvar emoţional este trecut de toţi cei care au parte de un examen final (cu siguranţă şi cei care dau BAC-ul).

Primul examen, cel de verificare a cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate, a fost în data de marţi 22 iunie 2010 ora 08:00. Sala ne aştepta aerisită, pe fiecare bancă odihnindu-se un pet de 0,5 litri cu apă minerală, pentru momentele de căldură şi lipsă a inspiraţiei… Rectorul împreună cu un preot şi ceilalţi membri ai comisiei, au adus subiectele în 10 plicuri sigilate. Unul dintre studenţi a ales un plic şi apoi am aflat subiectele:

1.Prezentați lucrarea Duhului Sfânt în procesul soteriologic, la convertirea și nașterea din nou a omului.

2.Extrageți din Psalmul 23 principiile pastorale prezentate de David ca trăsături caracteristice păstoririi lui Dumnezeu.

Ne-am apucat de scris timp de trei ore. Partea mai grea urma acum, aşteptarea rezultatelor. La ora 18:30 au fost afişate. Bucurie, mare bucurie, nimeni nu era trist, pentru că toţi luaseră note bune. Cea mai mică notă  a fost 7,70. Prin mila Tatălui am obţinut 8,75. Parcă se ridicase o piatră de pe suflet. Puteam răsufla uşurat. Urma partea a doua, prezentarea tezei de licenţă…

Nu am putut dormi în noaptea aceea. M-am trezit la ora 4 a.m. şi am încercat să găsesc soluţii despre un mod cât mai special de prezentare. Am încercat să prevăd întrebările care-mi vor fi puse. Hainele pe care le voi alege vor contribui cu siguranţă la imaginea bună în faţa comisiei. Limbajul trupului mă va ajuta sau mă va trage în jos. Aceste gânduri şi multe altele alergau prin mintea mea ca nişte cai nărăvaşi pecare nu aveam abilitatea să-i stăpânesc.

Examenul începea la ora 9:00. Au fost formate 2 comisii de examinare. Comisia care mă examina pe mine era formată dintr-un preot ortodox, Emil Bartoş, Silviu Tatu, Iacob Coman şi Eugen Jugaru. Şeful comisiei a fost frt. conf. univ. dr. John Tipei, rectorul Institutului. Pe lista afişată eram al 14-lea, aşadar aveam de aşteptat şi de cules informaţii despre lejeritatea sau duritatea examinatorilor.

Titlul tezei de licenţă este Instinctul sexual, dăruit de Dumnezeu şi pervertit de Lucifer. Am avut parte de întrebări ciudate, interesante, filozofice şi pragmatice. La una dintre ele am răspuns cu „NU ŞTIU”. Nu sunt bibliotecă ambulantă să le ştiu pe toate!Deşi puteam divaga, am ales să fiu sincer. Se pare că acest lucru nu m-a depunctat, deoarece nota obţinută, a fost 10. Nu mă aşteptam! Din 30 de studenţi doar 6 au obţinut nota maximă. Cred că această performanţă o datorez prof. dr. Nelu Brie coordonatorul tezei, căruia îi mulţumesc pe această cale.

Scorul final al celor 2 examene a fost 9, 37. Slăvit să fie Domnul!

Acest rezultat este în parte meritul meu. Dacă ar fi să fac un top al merituoşilor referitor la rezultatele obţinute, în fruntea listei ar fi Dumnezeu, urmat la o mică distanţă de soţia şi copii mei care m-au sprijinit nesperat de mult în cei 4 ani, câţiva studenţi jertfitori ar fi pe al treilea loc urmaţi de profesorii de la ITP, biserica unde am slujit  este următoarea ca şi aport oferit şi pe ultimul loc sunt eu, cu cea mai mică contribuţie la aceste rezultate, dar care se bucură cel mai mult atât de rezultate cât şi de sprijinul oferit.

2 gânduri despre „A 23-a generaţie de licenţiaţi în teologie penticostală pastorală

Lasă un răspuns

