Paharul cinei, motiv de analiză

Duminică 5 decembrie am petrecut un timp minunat alături de fraţii mei întru Domnul din Iaşi, cu ocazia unui botez noutestamental. A fost o provocare pentru mine şi cei 8 tineri alături de care am slujit, din mai multe puncte de vedere. În primul rând am fost nevoiţi să plecăm din Sibiu în jurul orei 2 noaptea pentru a fi în biserica din Iaşi la ora 9 împreună cu fraţii. O altă provocare a fost drumul anevoios, înzăpezit şi necurăţat de cei din Moldova.

Am fost profund impresionat de slujirea prin muzică a bisericii unde am poposit. Deşi nu erau mulţi în cor, cântau ca îngerii. Timpul de închinare era condus cu o chitară acustică, un pian şi un bas, dar vă spun… suna super! AU cântat şi o parte din cei care urmau să se boteze şi alte grupuri din biserică, dar parcă în biserica asta nu falsa nimeni. Nu am auzit o notă falsă sau o voce care să o ia razna. Am fost impresionat.

22 de suflete au încheiat legământul cu Dumnezeu, dintre care am numărat 2 sau 3 vârstnici, restul au fost tineri între 16 şi 20 de ani. A fost o delectare să vezi atâţia tineri hotărâţi pentru veşnicie.

După finalizarea botezului a urmat oficierea cinei Domnului. Aici m-am confruntat cu cea mai mare provocare. Botezul a fost finalizat în jurul orei 12, dar programul a continuat până în jurul orei 14… De ce? Pentru că a fost Cina! Deşi eram apx. 300 de persoane, din care s-au împărtăşit mai puţini, deoarece unii erau musafiri iar alţii aparţinători, acest act de cult a durat aproape 2 ore.

Credincioşi cuvintelor Scripturii „a luat paharul, şi li l-a dat, zicând…” aproape 300 de credincioşi ne-am împărtăşit dintr-un singur pahar. Ce părerea aveţi despre această practică?

Unii spun că, indiferent de numărul membrilor este bine să fie folosit un singur pahar, fără teamă de bolile care ar putea fi luate deoarece ar trebui să existe credinţa conform căreia Dumnezeu nu permite să ne îmbolnăvim în aceste momente.

Alte voci, care condamnă pe cea deja amintită, întreabă retoric: „Dacă este folosit un singur pahar de ce să nu fie folosit şi un singur lighean aşa cum a folosit şi Isus?” Cu siguranţă tot din motive de igienă şi  timp.

Apoi vine întrebarea, Isus a avut 12 ucenici în momentul cinei, dacă avea 300 sau 2000 tot aşa proceda? Este oare o dorinţă de a respecta litera Scripturii, sau este o încăpăţânare şi o mândrie spirituală care nu ne permite să vedem realitatea lumii în care trăim. Este acesta un lucru de căpătâi de care atârnă mântuirea noastră? Bineînţeles că nu! Şi atunci de ce există această îndărătnicie din partea unora, crezând cu ardenţă că gradul de sfinţenie creşte direct proporţional cu ridicarea la rang de virtute a ignoranţei?

11 gânduri despre „Paharul cinei, motiv de analiză

  1. 1 daca stiai ca-i aglomerat trebuia sa-ti programezi petrecerea timpului minunat pentru alta data, doar nu era sfanta paraschieva …
    2 circotasi sunt pe toate drumurile
    3 NT va da raspunsul exact, matematic …

    apropos: sunt biserici care folosesc toiurile, niste paharele mai mici!, probabil sa nu se transmita bolile !transmisibile…

    • Nelule,
      1. Nu ştiam cât e de aglomerat şi nu aveam posibilitatea reprogramării, pentru că nu m-am dus acolo că am vrut să văd oraşul pelerinilor paraschivieni, ci am fost invitaţi la botez pentru predicare şi cântare.
      2. Condamn cârcotaşii. Încerc să văd întodeauna partea plină a paharului. În postarea de faţă, am încercat să subliniez unul dintre obiceiurile des întâlnite în bisericile penticostale şi aprins discutate. De obicei în fiecare biserică (fie că sunt păhărele, fie că este un pahar) sunt o parte dintre enoriaşi care nu sunt de acord cu decizia unanim luată (ăştia sunt cârcotaşii) dar dacă aşa a hotărât conducerea se supun autorităţii.
      3. Te rog dă-mi şi mie textul din NT care dă răspunsul exact şi matematic la această controversă.
      Mulţumesc şi te aştept cu un răspuns!

  2. Cina, dupa cum o descrie Biblia sau mai exact apostolul iubirii, inseamna intimitate cu Hristos si intimitate restransa cu fratii in Hristos:”…v-am numit prieteni, pentru ca v-am facut cunoscut tot ce am auzit de la Tatal Meu. ” Ioan 15:15. Acolo unde este intimitate divina, nici Iuda nu mai poate sta. Din pacate azi acest lucru cam lipseste…
    Iubirea se sacrifica, pe cand mandria se irita!

    • Ne este cam frică de intimitate frate Horeb, pentru ca în acastă stare de intimitate ne descoperim slăbiciunile devenind astfel vulnerabili. Şi nu preferăm vulnerabilitatea, mai bine să ştie toţi ca sunt mare şi tare, chiar dacă nu e tocmai aşa.

      • Da, frate Nicu
        Şi cam asta ar fi diferenţa dintre Petru care striga în gura mare: eu m-am lepadat de Domnul şi Saul, primul împărat al Israelului care spunea către Samuel: cinsteşte-mă în faţa bătrânilor şi a poporului.
        Trist e că mulţi ne identificăm cu Saul…

  3. Sincer, imi ating buzele de pahar cu retinere…
    La sfarsit, il vad pe pastorul nostru ca bea din acelasi pahar, din care au baut toti membrii bisericii, si el e medic…

    • Un medic pastor… Mai rar auzi aşa ceva.
      Poate că ar trebui să-i mărturiseşti rezervele tale fără teamă. Şti disa, efectul placebo se poate să fie şi invers… Sper că ai înţeles ce am vrut să spun.

Lasă un răspuns

