Codul Tăcerii-descifrat cu Biblia (1)

Astăzi voi începe o serie de 12 postări referitoare la tăcere. Voi sublinia o tăcere letală petru noi oamenii, dar şi tăcerea eficientă şi recomandată de Scriptură în unele situaţii.

În zonele din sudul Italiei, cum ar fi Sicilia, Calabria şi Campania, unde organizaţiile criminale Mafia, sunt foarte puternice, este regula Omerta. Sintagma arhicunoscuta a Omertei este „Codul tăcerii” =>acest cod interzice transmiterea sau divulgarea informaţiilor referitoare la anumite activităţi, în special cele despre activităţile de crima organizata. Chiar dacă cineva este condamnat pentru o crimă pe care n-a comiso, nu are voie sa ofere informaţii  poliţiei care ar servi la descoperirea adevăratului criminal. Încălcarea Codului Tăcerii în terminologia culturii Mafiote, simbolizeaza ruperea jurământului si se pedepseşte cu moartea.

Biblia NU ne învaţă să denaturăm adevărul şi nici să-l reducem la tăcere, aşa cum cere Omerta, sunt însă situaţii în care tăcerea este ca un cod nescris pentru noi copii lui Dumnezeu, cod care trebuie descifrat şi înţeles pe deplin. Sunt situaţii în care tăcerea este o capcană aşezată dinadins de lucifer pentru a ne mînji caracterul şi a ne discredita înaintea Mântuitorului. Una dintre aceste situaţii nocive este:

Tăcerea mistuitoare a păcatului

Psalmi 32:3  Câtă vreme am tăcut, mi se topeau oasele de gemetele mele necurmate.Căci zi şi noapte mâna Ta apăsa asupra mea; mi se usca vlaga cum se usucă pământul de seceta verii.Atunci ţi-am mărturisit păcatul meu, şi nu mi-am ascuns fărădelegea. Am zis: „Îmi voi mărturisi Domnului fărădelegile!” Şi Tu ai iertat vina păcatului.

Păcatul, dacă nu este mărturisit, roade ca şi cangrena, arde ca un acid şi pune un zid între noi şi Dumnezeu. Tăcerea nu aduce eliberare şi nu este o soluţie de rezolvare a păcatului. Chiar dacă nu mai săvârşeşti acel păcat, dacă-l păstrezi ascuns, el distruge încrederea în sine a persoanei.

Satan încearcă să schimbe mentalitatea omului inoculându-i în minte ideea conform căreia, tăcerea practicată în urma unui păcat protejează. Îţi protejează personalitatea, bunul nume pe care ţi l-ai construit, imaginea înaintea oamenilor şi statutul clădit cu atâta trudă. Fals!

Din exemplul regelui David, putem sesiza că scoaterea din cufărul tăcerii la lumina mărturisirii publice, aduce propăşire. Cu toate că a făcut public păcatul lui printr-o cântare, a rămas în istoria evreilor ca fiind cel mai mare rege al lor. Oamenii au putut vedea că şi regii sunt supuşi greşelilor şi că tăinuirea păcatului nu este o soluţie de lungă durată.

Există studii care scot în evidenţă distrugerea treptată a organismului în cazul tăinuirii îndelungate a unui păcat (crimă, furt, viol etc.) Declaraţia regelui „Mi se usca vlaga” dovedeşte pierderea puterilor vitale, scurgerea energiei şi a voinţei de a trăi. Să nu mai vorbim de chinurile unei conştiinţe vinovate care nu-ţi permite să te bucuri de viaţă şi să trăieşti din abundenţă.


5 gânduri despre „Codul Tăcerii-descifrat cu Biblia (1)

  1. Pingback: Codul Tăcerii-descifrat cu Biblia (2) « Flori de Nard

  2. Pingback: Codul Tăcerii-descifrat cu Biblia (3) « Flori de Nard

  3. Pingback: ”strigat intr-o limba moarta…” « mirceadragu's Blog

Lasă un răspuns

