Revenire…

Imagine

După o lungă perioadă de timp revin în spaţiul virtual, cu regretul că am stat aşa departe de scris şi de interacţiunea cu cititorii blogului. Am rămas plăcut surprins atunci când am văzut că în ciuda perioadei destul de lungi de pauză  blogul a fost citit, păstrându-şi chiar un loc bunicel în ZeList.

Dar nu despre topuri vreau să vorbesc acum în prima postare, ci despre revenirea la vechile obiceiuri… bune! Atunci când se vorbeşte despre revenire sau întoarcere la vechile obiceiuri, în esenţă se are în vedere acele năravuri de care te bucuri că ai scăpat şi cu nici un chip nu mai vrei să te întorci la ele.

Ei bine sunt obiceiuri bune pe care le-am avut, dar pe care le-am abandonat cu bună ştiinţă sau pe nesimţite au dispărut din viaţa noastră de zi cu zi. Obiceiuri care ne-au făcut bine nouă şi celor din jurul nostru. Începând cu deprinderea de a mulţumii părinţilor pentru masă sau cu obiceiul de a-ţi săruta soţia la plecare sau la sosire şi terminând cu obişnuinţa de a vizita un bolnav o dată pe săptămână sau a citi Biblia într-un an, toate aceste obiceiuri bune trebuiesc reînviate.

Am făcut o listă cu aceste deprinderi avute, deprinderi pe care acum nu le mai regăsesc în viaţa pe care o trăiesc, dar care la vremea lor au făcut mult bine. Personal îmi doresc să trezesc la viaţă acele obiceiuri care mi-au influenţat în bine viaţa. Este bine să dezgropi obişnuinţe de mult uitate care te-au ajutat la un moment dat în viaţă, obiceiuri care te-au apropiat mai mult de Dumnezeu sau care au sudat relaţiile cu cei dragi.

Saul avea obiceiul să fie ascultător şi atâta vreme cât şi-a păstrat acest obicei a avut numai de câştigat şi a înaintat pe scara socială. Când a ales să uite practicarea acestei deprinderi sfinte, viaţa lui a început să intre într-un declin sigur.

Vă provoc, verificaţi-vă obiceiurile bune, dar uitate sau reprimate, resuscitaţi-le şi daţi-le voie să fie unealta prin care Dumnezeu redă vigoarea vieţii voastre!

Lasă un răspuns

