Cu ce mă îndeletnicesc?

Imagine

Def. A se ocupa cu ceva, a-și petrece vremea cu ceva, meserie, profesie; a lucra pe îndelete.

Meseria [Betaleel si Oholiab Exod 31:2]

Geneza 46:33  Şi, când vă va chema Faraon şi vă va întreba: „Cu ce vă îndeletniciţi?”voi să răspundeţi: „Robii tăi au crescut vite, din tinereţea noastră până acum, atât noi cât şi părinţii noştri.” În felul acesta, veţi locui în ţinutul Gosen, căci toţi păstorii sunt o urâciune pentru Egipteni.”Muncitori, ingineri, medici, casnice, agricultori, soferi, sunt meserii pe care fiecare dintre noi le practică în urma pregătirii pe care o avem. Sunt lucruri cu care ne îndeletnicim pentru că din ele ne câştigăm existenţa şi întreţinerea familiei. Sunt insa meserii care vin în contradicţie cu sfânta Scriptură: avocat, dansatoare, vanzator sau producator de bauturi alcoolice, publicitate, moda e.t.c. Se poate ca prin meseria pe care o am să-L înalţ pe Dumnezeu sau dimpotrivă să-L necistesc. Cred că rugăciunea tinerilor pentru călăuzire în această privinţă este foarte utilă. De asemenea e nevoie de un mare curaj în recunoaşterea şi abandonarea acelui loc de muncă pe care îl ai şi de care ţi-i dat seama că nu este potrivit cu statutul de credincios.

Şcoala

Eccleziastul 1:13  „Mi-am pus inima să cercetez şi să adâncesc cu înţelepciune tot ce se întâmplă sub ceruri: iată o îndeletnicire plină de trudă, la care supune Dumnezeu pe fiii oamenilor.”Aici Solomon începe căutarea sa după fericire sub soare. Mai întâi, el se decide să parcurgă ruta intelectuală. El crede că ar putea fi fericit dacă ar acumula suficiente cunoştinţe, drept care depune eforturi pentru a-şi însuşi cea mai temeinică educaţie posibilă. Educaţia nu trebuie să fie un scop în sine, ci un mijloc prin care să-L slăvim pe El. Aşadar şcoala este utilă, necesară şi contribuie la instruirea credinciosului, dar a te îndeletnicii cu şcoala şi numai cu şcoala doar de dragul de a acumula nu doar cunoştinţe dar şi diplome şi recunoaşterea celor din jur, este o îndeletnicire care oboseşte şi nu împlineşte. Dacă însă, folosim educaţia ca pe o unealtă în atingerea scopului suprem: câştigarea de suflete, atunci ocupaţia noastră găseşte plăcere înaintea Domnului.

Lucruri mistice [Femeia din En Dor 1 Samuel 28:7]

Misticismul este credință în existența unor forțe supranaturale și în posibilitatea omului de a comunica direct cu aceste forțe. Textul din Levitic 20:27 vorbeşte foarte clar despre relaţia credinciosului cu astfel de lucruri:” Dar dacă un om sau o femeie cheamă duhul unui mort, sau se îndeletniceşte cu ghicirea, să fie pedepsiţi cu moartea, să-i ucideţi cu pietre: sângele lor să cadă asupra lor.” Sute de ani mai târziu aceste porunci aveau sa fie încălcate chiar de poporul ales care trebuie să-i fie credincios lui Dumnezeu. Chiromanţia, horoscopul, astrologia,  magia, şi fenomenele paranormale, fac parte din aceiaşi familie, Dumnezeu le condamna pe toate acestea!

Lucruri prea mari pentru nivelul meu [Balaam]

Psalmi 131:1  „Doamne, eu n-am o inimă îngâmfată, nici priviri trufaşe, nu mă îndeletnicesc cu lucruri prea mari şi prea înalte pentru mine.” Lucrurile prea înalte pentru mine  sunt acele lucruri care mă depăşesc şi pe care nu le pot rezolva singur, dar mă încăpăţânez să mă ocup de ele dovedind astfel o lipsă de curaj în a-mi recunoaşte limitele. Vorbim de politică, de taine ale Scripturilor de care mari teologi se codesc să-şi dea o părere, dar eu ma ocup de ele.

Obiceiuri care duc la progres [Enoh, Noe, Iov 1:5]

1 Timotei 4:15  „Pune-ţi pe inimă aceste lucruri, îndeletniceşte-te în totul cu ele, pentru ca înaintarea ta să fie văzută de toţi.”Cultivarea  obiceiurilor sănătoase prezentate de Pavel lui Timotei, duc la progres. Cercetarea Scripturilor, împărtăşirea lor altora, verificarea permanentă a propriului comportament şi părtăşia în transparenţă alături de ceilalţi sunt doar o parte a obiceiurilor sănătoase care oferă tonus vieţii noastre spirituale.

Post şi rugăciune în familie [Acuila si Priscila; Elcana si Ana]

1 Corinteni 7:5  Să nu vă lipsiţi unul pe altul de datoria de soţi, decât doar prin bună învoială, pentru un timp, ca să vă îndeletniciţi cu postul şi cu rugăciunea„. Pe altarul căminului va arde nestingherit şi vioi focul dragostei dacă soţii nu uită să-l aprindă împreună; Îndeletnicirile din familie aduc bucurie sau tristeţe membrilor ei; Obişnuinta de a fi mereu plecat din familie, produce durere. Într-o casă unde postul şi rugăciunea fac parte din obişnuinţa familiei, acolo se simte armonia Duhului Sfânt. Dacă orice problemă este adusă la picioarele crucii mai întâi şi apoi se aşteaptă rezolvarea ei, acea familie creşte din putere în putere iar odraslele sunt învăşate cum să dea piept cu valurile vieţii nu cum să se ascundă sau să se victimizeze.

Treburile noastre [Ghehazi;]

Isaia 58:13  Dacă îţi vei opri piciorul în ziua Sabatului, ca să nu-ţi faci gusturile tale în ziua Mea cea sfântă, dacă Sabatul va fi desfătarea ta, ca să sfinţeşti pe Domnul, slăvindu-L, şi dacă-l vei cinsti, neurmând căile tale, neândeletnicindu-te cu treburile tale şi nededându-te la flecării atunci te vei putea desfăta în Domnul, şi Eu te voi sui pe înălţimile ţării, te voi face să te bucuri de moştenirea tatălui tău Iacov, căci gura Domnului a vorbit.” Simpla formă a ţinerii Duminicii este doar de mică valoare. Aceia care socotesc Duminica o povară, nu au descoperit adevărata ei însemnătate şi valoare. Treburile pe care le facem în celelalte zile ale săptămânii nu trebuie să fie prezente în ziua de Duminică pe care am închinat-o Domnului! Ziua de odihnă este confundată de mulţi cu o zi de divertisment în care mai mergi şi pe la biserică dar relaxarea este cuvântul care o defineşte. Şi pentru o parte dintre credincioşi (sper eu foarte mică) ziua de odihnă înseamnă pescuit, călătorii, shoping, vizionare tv, e.t.c.

Îndeletnicirile mele reflectă scopurile şi luptele mele interioare. Dacă pentru mine scopul suprem este starea materială  şi financiară, cu nici un chip luptele mele interioare nu se dau cu privire la metode de evanghelizare, strategii de câştigare a sufletelor sau planificarea timpului de rugăciune. Aşadar, cu ce te îndeletniceşti?

Lasă un răspuns

